Filmy społeczeństwo

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje społeczeństwo. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

W tym filmie tytuł brzmi niewinnie. W rzeczywistości to obraz porządnych, zdawałoby się, młodych małżeństw z niewielkiego miasteczka. Ich życie to na pozór sielanka - wspólne spotkania, place zabaw, pływanie z dziećmi. Idealne dzieci, idealni rodzice. Dzieci mają w przyszłości osiągać szczyty kariery, a znudzeni małomiasteczkowym życiem i nieustanną grą pozorów rodzice poszukują ucieczki i zapomnienia w ukradkowych romansach i internetowej pornografii.

Stalker

7,3
W małej, rosyjskiej miejscowości, miało kiedyś miejsce lądowanie kosmitów. Kosmici już się wynieśli - po ich lądowaniu powstał obszar, zwany Strefą, obszar, który rządzi się własnymi prawami, każdy może do niego wejść, ale nie każdy zdoła go opuścić. Po Strefie oprowadzają ludzi Stalkerzy. Jeden z nich ma za zadanie wprowadzić do strefy dwóch ludzi - Pisarza i Profesora. Pragną oni dotrzeć do tajemniczego miejsca, istniejącego w samym środku Strefy, gdzie człowiek może spełnić swoje najskrytsze marzenia. Wędrówka jednak może okazać się arcytrudna...


Wkrótce po śmierci synka, psychiatra Jane Morton, spotyka na swojej drodze zawodowej wyjątkowo trudny przypadek. Dorothy Mills, piętnastolatka z małej irlandzkiej wyspy, oskarżona zostaje o usiłowanie zabójstwa pozostającego pod jej opieką dziecka. Na miejscu zdarzenia Jane spotyka żyjącą w ciągłym lęku, nawiedzaną przez widmo i wrogą wobec obcych małą społeczność. Społeczność, która skrywa przerażający sekret… Mieszkańcy wierzą, że Dorothy posiada dostęp do mocy działających poza sferą, którą bada psychiatria. Początkowo sceptyczna Jane musi w końcu zweryfikować swoje poglądy, gdy dziewczynka przemówi do niej głosem jej zmarłego syna…

Ajami

6,2
Dzielnica Ajami w Jaffie jest tyglem kulturalnym, wybuchowym miejscem, w którym obok siebie żyją Żydzi, muzułmanie oraz chrześcijanie. Tragiczna w skutkach kruchość życia, a także konieczność wzajemnej koegzystencji kilku różnych narodowości i kultur jest codziennym doświadczeniem mieszkańców Ajami. Najbliżsi sąsiedzi okazują się być największymi wrogami. Nie ma zatem lepszego miejsca na pokazanie nie tylko kolizji, lecz także dążenia do zachowania wolności odmiennych od siebie kultur. Wrażliwy trzynastolatek, Nasri (Fouad Habash), oraz jego starszy brat, Omar (Shahir Kabaha), żyją w strachu o rodzinę po tym, jak ich wuj zranił ważnego członka klanu. Naiwny młody uciekinier z terytoriów palestyńskich Malek (Ibrahim Frege), pracuje nielegalnie, aby zarobić na operację matki. Bogaty Binj (Scandar Copti) marzy o przyszłości ze swoją żydowską narzeczoną, a policjant Dando (Eran Naim) obsesyjnie próbuje odnaleźć brata, który niedawno zaginął.
Rok 2123. W obliczu kurczących się zasobów ludzkość może przetrwać tylko dzięki trudnej wymianie: w wieku 50 lat każdy obywatel zostanie przemieniony w drzewo. Kiedy Stefan odkrywa, że ​​jego żona Nora zdecydowała się na oddanie swojego ciała przed czasem, wyrusza w podróż, by ją uratować.
W Japonii w niedalekiej przyszłości przyśpiesza starzenie się populacji. Rząd uważa, że ​​od pewnego wieku seniorzy stają się bezużytecznym obciążeniem dla społeczeństwa i tworzy program „Plan 75”, który oferuje wsparcie logistyczne i finansowe w celu zakończenia ich życia. Kandydatka do Planu 75, Michi (Chieko Baishô), rekruterka rządowa Hiromu (Hayato Isomura) i młoda filipińska pielęgniarka Maria (Stefanie Arianne), muszą zmierzyć się ze śmiertelnym paktem.

21 x Nowy Jork

6,8
6,0
Dokumentalny esej o kondycji współczesnego człowieka żyjącego w zachodnim społeczeństwie w XXI wieku, opowiedziany głosami 21 bohaterów spotkanych w nowojorskim metrze. Podróżni w różnym wieku, o różnych kolorach skóry pochodzą z różnych zakątków świata i z różnych powodów znaleźli się w Nowym Jorku. Kamera, z podziemia, wychodzi za nimi na powierzchnię, aby obserwować chwile z ich życia – od śmiesznych i absurdalnych do dramatycznych i pełnych smutku. Bohaterowie szukają miłości, ale nie mają na nią siły. Międzyludzkie więzy rozpadają się w zgiełku mediów społecznościowych. Seks staje się synonimem intymności. Ten wielopoziomowy film o tęsknocie za emocjami, potrzebie komunikacji i kontemplacji samotności jest też esejem o ekscentrycznych, ekstrawaganckich lub po prostu zabawnych filozofiach życiowych, które wymyślamy, aby jakoś przetrwać. Oniryczne obrazy Nowego Jorku, intymna narracja i klimatyczna muzyka wprowadzają w trans, dzięki któremu widz ma szansę zbliżyć się do nieznajomych i pochylić się nad ich losem. W końcu, film ten jest również lustrem, w którym możemy się przejrzeć, jeśli starczy nam odwagi.
Film przedstawia kulisy, skutki i ofiary internetowej cenzury, która de facto okazuje się idealnym narzędziem do sterowania rzeczywistością. Wysoko postawieni eksperci techniczni i byli czyściciele sieci opowiadają o potrzebie i praktyce takich działań. Okazuje się, że media społecznościowe negocjują z niektórymi krajami dostęp do materiałów krytycznych wobec ich rządów. Jak to możliwe, że wielkie internetowe korporacje, takie jak Facebook, czy Instagram o niewielkiej lub zerowej odpowiedzialności wobec swoich klientów mają dziś taką władzę, o jakiej do tej pory większość państw mogłaby tylko pomarzyć?

W drodze

5,6
Film przedstawia historię dwóch przyjaciół, Sal'a Paradaise (Sam Riley) i Dean'a Moriatry (Garrett Hedlund), którzy sprzeciwiają się narzuconym przez społeczeństwo zasadom i poszukują stylu życia odpowiedniejszego dla nich. Dwaj marzyciele, pewnego dnia wyruszają w podróż wzdłuż Ameryki, by odnaleźć sens w życiu.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…