Maciej Kowalczyk
Maciej Kowalczyk
Pełna Sala
Recenzje 57
Les années Super-8
Kronikarska warstwa tej opowieści jest niczym wyjątkowy skarb, przypadkiem odkopany na strychu kufer ze slajdami z dawno minionej epoki. przeczytaj recenzję
8
Sowieckie przystanki autobusowe
Tych, którym będzie mało radzieckiej myśli budowania tego typu obiektów, zachęcam do odwiedzenia profilu kanadyjskiego reżysera na Instagramie. przeczytaj recenzję
6
Pianoforte
Przewagą „Pianoforte”, które – jestem tego pewien – podbije serca nie tylko polskiej publiczności, pozostaje wzmiankowany humor i szczerość intencji twórców. przeczytaj recenzję
7
Wulkan miłości
Szalenie uczciwy dokument o życiu w ciągłej podróży, niosącej ze sobą wieczne zagrożenie, ale zgodnie ze swoimi przekonaniami. przeczytaj recenzję
8
Fabian albo świat schodzi na psy
Wydźwięk pozostaje podobny jak w powieści Kästnera – to nadal ostrzeżenie przed wszelkimi radykalizmami, które w obecnej dobie wciąż nam przecież grożą. przeczytaj recenzję
6
Kto zabił sekretarza generalnego ONZ?
W „Kto zabił sekretarza generalnego ONZ?” Mads Brügger sięga po wielką tajemnicę XX wieku. Jak dodaje na spotkaniu po filmie, pamięta o niej tylko starsze pokolenie i to raczej tylko w Skandynawii. przeczytaj recenzję
8
Zniknięcie mojej matki
„Zniknięcie mojej matki” to intymny portret najbliższej osoby i rodzaj terapii przygotowawczej do jej odejścia w niedalekiej przyszłości. przeczytaj recenzję
8
Serbka
W „Serbce” Slijepčevićowi udaje się oddać cele Frljića. Reżyser wszak zadaje słuszne i niewygodne pytania, nie daje zapomnieć o potwornościach wojny. przeczytaj recenzję
8
Varda według Agnès
W filmie „Varda według Agnès” reżyserka nie poprzestaje na sztywnej formule, lecz na naszych oczach tworzy nieskrępowany kolaż składający się z osobistych, nierzadko bolesnych wspomnień. przeczytaj recenzję
8
Synonimy
„Synonimy” są dziełem nierównym, chwilami przesadnie idącym w eksperyment i chorującym na nadmiar treści, ale jednocześnie żywym i energetycznym. przeczytaj recenzję
7

Proszę czekać…